შესავალი
ღმერთმა ადამიანებს სხვადასხვა საურთიერთობო ენა უბოძა.მას შემდეგ ისინი დღენიადაგ ურთიერთგაგებას ცდილობენ,მაგრამ სრულად დღემდე ვერ შეძლეს.არადა,მსოფლიო ხალხთა კულტურული დიალოგი ნებისმიერი ერისათვის სასიცოცხლო საჭიროებისაა.ასეთი დიალოგის საშუალებად დღეს ჩვენ ინგლისური ენა მოგვევლინა.ის,რომ ეს გახლავთ იგლისური და არა სხვა რომელიმე ენა,“ზესახელმწიფო“ამერიკის შეერთებული შტატების არსებობითაა განპირობებული. ჩვენ შეიძლება მოგვწონდეს ან არა ეს ფაქტი,მაგრამ იგი რომ მსოფლიო ისტორიაში ჯერ არაგაგონილი ფენომენია ამას დიდი მტკიცება არ სჭირდება.შეიძლება ითქვას, რომ მსოფლიომ უძლიერესი სახელმწიფოს ენა ურთიერთგაგების ენად აღიარა .
ინგლისური თავისი განვითარების ეტაპების მიხედვით,მრავალ ენასთან
თანაცხოვრობდა(ლათინური,გერმანული,ფრანგული,დანიური).
პროექტის სახელი : „დრო“–ყველაზე ძვირი გადასახადი ინგლისური ენის შესწავლისათვის.
დღეს,ინგლისური ენა ყველა ქვეყნის განვითარებაში უმნიშნელოვანეს როლს ასრულებს. ამიტომაც,მისი სწავლების მეთოდოლოგიის საკიტხი აქტუალური ხდება.
ორიექტის მთავარი იედეა :ინგლისური ენის შესწავლა უმოკლეს ვადაში(3–4 სამი–ოთხი თვის განმავლობაში). პროექტის იდეიდან გამომდინარე.
პროექტის აქტუალობა .:ეს მეთოდი გულისხმობს კონკრეტულ ვადაში ინგლისური ენის შესწავლას.მისი აქტუალობაა,რომ ინგლისური ენის ცოდნა მოსწავლეებს დაეხმარება ინგლისურ ენოვანი ქვეყნების შესახებ ინფირმაციების მოძიებაში,ორგინალი ფილმების ყურებაში,ორგინალი წიგნების წაკითხვაში,დიალოგში, ინფორმაციულ–საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებაში.რომლის პროგრამაც ინგლისურ ენოვანი და უმთავრესია
პოროქტის მიზნები : პროეკტის ერთ–ერთი უმთავრესი მიზანია დაეხმაროს მოსწავლეებს(ენის შემსწავლელთა მსურველებს) ინგლისური ენის შესწავლაში. უმოკლეს ვადაში მარტივი მეთოდებით.ინგლისური ენის გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში რასაც ითვალისწინებს ეროვნული სასწავლო გეგმის თანამედროვე პროექტები.
კავშირი ეროვნულ გეგმასთან : მოსწავლეთა უნარების ჩამოყალიბება მოხდება შემდეგ კომპონენტებში.წერა,კითხვა, თარგმნა,მოსმენა,დიალოგი,სატელეფონო საუბრები,ინტერნეტ სივრცეში მუშაობა და ეს ყველა კომპონენტი დროით იქნება დალიმიტებული. მოსწავლეთა გადაწყვეტილება ასეთია მათი დამოკიდებულება ჩამოყალიბდება წყვილებში მუშაობით.იდეების,მოსაზრებების,არგუმენტების გაცვლა–გამოცვლით და ურთიერთ თანამშრომლობით.
მონაწილეთა ასაკი შეუზღუდავია,მაგრამ პროექტის კვლევაში ჩართული არიან 14-15 წლის მოსწავლეები.
პროექტის ვადა მოიცავს მუშაობის 3–4 თვეს.
მოსალოდნელი შედეგეგი/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას.
მოსწავლეები რომლებიც დაინტერესებული არიან ენის შესწავლით, ჩვენს მიერ შექმნილი მეთოდებითა და ყველა იმ პროდუქტებით რომელიც სჭირდება პროექტის განხორციელებას მივაღწევთ იმ შედეგს,რომ ენის შესწავლა მოხდება მარტივ და
ხანმოკლე დროში.თითქმის ყველა სირთულე და ბარიერი დაძლეული იქბება რაც ენის შესწვლასთანაა დაკავშირებული.
პროექტისთვის საჭირო ძირითად რესურსებად ვიყენებთ : ინგლისურ ენოვან სახელმძღვანელოებს,ლირერატურას,საქართველოში გამოცემულ ჟურნალ–გაზეთებს,აუდიო და ვიდეო ჩანაწერებს,ინგლისურ ენოვან ფილმებს რომლებსაც ახლავს სუბტიტრები,უცხოური ტელე გადაცემები CNN,Euronews,BBC ინტერნეტი,ინფორმაციულ–საცომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება და დროის ლიმიტი რომელიც ერთ–ერთი მთავარი პროდუქტია ჩვენი პროექტისათვის.
პროექტის მსვლელობა .
მოსწავლეებმა საპროექტო თემად აიღეს დრო–ყველაზე ძვირი გადასახადი ინგლისური ენის შესწავლისათვის.
დასვეს კითხვები თემის ირგვლივ,კლასი დაიყო წყვილებად თითოეულ წყვილს ჰყავს ლიდერი,მასწავლებელმა და კლასმა გადაწყვიტა წყვილებში მუშაობა რადგან უფრო ეფექტურია.
პროექტის მეთოდოლოგიური მსვლელობა.მეთოდის ერთ–ერთ მთავარ ელემენტს სახელმძღვანელო წარმოადგენს ისიც მხოლოდ სწავლების პირველ ეტაპზე.ეს შეიძლება იყოს ნებისმიერი სახელმძღვანელო,სადაც მოცემულია ტექსტი და სავარჯიშოები,როგორც წერიღი ისე აუდიო.პირველ რიგში,საჭიროა ტექსტზე მუშაობა,მაგრამ არამც და რამც მისი გაზეპირება ეს უზარმაზარ დროსა და ნაბისყოფას მოითხოვს და მოსწავლეს ენასთან მუშაობის სურვილს უკარგავს.დასამუშავებელი ტექსტი უნდა ითარგმნოს, რაც გაცილებით უფრო მარტივია დროის თვალსაზრისით და უფრო სწრაფად მისაყწევია.პედაგოგი ტექსტის მშობლიურ ენაზე ინტრპრეტაციას ახდენს მოსწავლე კი ინგლისურად აღადგენს მას.ამით ზუსტად ის მიზანი მიიღწევა,რაც ტექსტის დაზეპირების დროს მოიაზრება:მოსწავლე წინადადების სტრუქტურას ითვისებს,შემდეგ კი წინადადების წევრებს სწორად განალაგებს.
მართწერის სრული დაუფლება თავად ინგლისურ ენოვან ხალხსაც უჭირთ მოსწავლემ თარგმნისთვის დამუშავებული ტექსტის კარნახით ჩაწერა უნდა შეძლოს.სწავლების პირველ ეტაპზე მოვუნიშნავთ ტექსტის იმ ნაწილს,რომელზეც მოსწავლემ შემდეგი გაკვეთილისათვის კარნახი უნდა დაწეროს.როცა დავრწმუნდებით რომ მან ეს წარმატებით შასრულა, შემდეგი კარნახისათვის შეიძლება რთული მონაკვეთის მიცემა. ამ გზით შეიძლება მოსწავლეთა 90% მა 2–3თვეში უშეცდომოდ წეროს ნებისმიერი სირთულის ტექსტი.
ტექსტზე მუშაობის გარდა მოსწავლე სახელმძღვანელოში მოყვანილ ყველა წერით და მოსასმენ დავალებებს აკეთებს.მას შემდეგ,რაც სახელმძღვანელოს ორი ეტაპი “New Inspiration -2”და”New Inspiration -3”დაიძლევა საგაზეთო,სატელევიზიო დაინტერნეტის მასალებზე გადავდივართ.მოსწავლისათვის ტექსტში აღწერილი მოვლენები რომ გასაგები იყოს პირველ რიგში საქართველოში არსებულ ჟურნალ–გაზეთებს ვარჩევთ როგორიცაა:”The Georgian Times”,და მოსწავლეს თავდა პირველად თითო აბზაც ვაძლევთ წერილობითი თარგმნისთვის ქართულად ასევე აბზაცი კითხვით და თარგმნით აბზაცი რომელიც წერილობით შესრულდა შემდგომში უნდა მიეცეს კარნახით.თანდათანობით მასალის მოცულობა იზრდება.
მას შემდეგ როცა დავრწმუნდებით მოსწავლეს საქართველოში არსებულ ჟურნალ–გაზეთებში მუშაობის პრობლემა აღარ აქვს(ამას დაახლოებით თვენახევარი სჭირდება) შემდეგ გადავდივართ ორგინალ ინგლისურ ჟურნალ–გაზეთებზე სადაც თანამშრომლობას გვიწევს ინტერნეტი მოვიძიებთ ნებისმიერ უცხოურ მასალას რომელიც პრობლემა აღარ არის.აქაც ისეთივე პრინციპით ხდება მასალაზე მუშაობა როგორც ზემოთ.როცა მოსწავლე მოსასმენ აპარატურას იყენებს ამით ის სმენის და აღქმის უნარ ჩვევებს იყალიბებს.რის შემდეგ მოსასმენ აპარატურას ვცვლით უცხოურ სატელევიზიო გადაცემებით როგორიცაა:”BBC”,”Euronews,” “CNN”.პირველად მოსწავლეებმა შედარებით მარტივით უნდა დაიწყონ Euronews–სა და BBC–ზე.რომელთა სირთულის კოეფიციენტი დაბალია უდა ამოიწერონ მათთვის უცხო სიტყვები და ფრაზები დაუცხოურ ორგინალ წარმოთქმას მიამსგავსონ.უცხო სიტყბ ვებს კი მასწავლებელთან ერთად დაამუშავებენ. დილოგის გასამტკიცებლად აუცილებელია უცხო ორგინალი ფილმები რომლებსაც თან უნდა ახლდეს სუბტიტრები რაც მოსწავლეს საშვალებას მისცემს მოსმენასთან ერთად ფილმის ტექსტიც წაიკითხოს.რომლის მოპოვებაც უადვილესი გზით ხდება ინტერნეტი ყველაზე ხელმისაწვდომი წყაროა მსგავსი მეცადინეობებისათვის.
პროექტის ხელმძღვანელი: ნანა მეტრეველი
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
1-3 დაბალი
4-5 საშუალო
6-7 კარგი
8-10 საუკეთესო
პრეზენტაცია
არ შეესაბამება დავალებას,ვერ აღწევს კვლევის პროცეს.
ნაწილობრივ მსჯელობს,გაუმართავია უჟირს ისტ–ს გამოყენება.
ნაწილობრივ ასაბუთებს მცირე ხარვეზებით,ამყარებს კომუნიკაციას მეწყვილესთან მუშაობის პროცესში საკმარისად ორგინალურია.
კვლევის და პროექტით გათვალისწინებულ მეთოდებს აყალიბებს,იწვევს მსმენელის ინტერე.აკეთებს დასკვნებს,კარგად იყენებს ისტ–ს.
ორიგინალობა
უჭირს კომუნიკაცია არა ორგინალურია.დისკუსიაზე პასიურია
ცდილობს ჩაებას პერიოდულად წყვილებში და ჯგუფურ მუშაობაში,მაგრამ პასუხს ვერ სცემს გამართულად.
შეუძლია მსჯელობა,აკეთებს ძირითად დასკვნებს,მცირე მაგრამ უმნიშვნელო ხარვეზებით,კარგად იყენებს ისტ–ს.
სრულყოფილად აღწევს კვლევის პროცეს,აკეთებს დასკვნებს,საუბრობს გამართულად,დადებითად განაწყობს მსმენელს,კარგად იყენებს ისტ–ს.
დავალებასთან შესაბამისობა
ვერ ირჩევს მასალას ვერ ხედავს მიზანს,არ იცავს დროის ლიმიტს.უჭირს ლიტერატურის გამოყენება.
ნაწილობრივ ირჩევს და იცავს მუშაობის თანმიმდევრობას,ნაწილობრივ იცავს დროის ლიმიტს.
ძირითადად იცავს მუშაობის თანმიმდევრობას,კარგად ირჩევს მასალას,იცავს დროის ლიმიტს,ნაწილობრივ გამოაქვს დასკვნები.
მიზნობრივად ირჩევს მასალას და რესურსებს,კარგად ფლობს და იყენებს ისტ–ს მსჯელობს მოსალოდნელ შედეგებზე,ორგინალურია,იყენებს ცოდნას,დროის ლიმიტი ზუსტად აქვს გათვლილი.
მთლიანი შთაბეჭდიელბა .
მიზანი არ არის მიღწეული.
მიზანი მინიმალურად არის მიღწეული.
მიღწეულია გარკვეული მიზანი,ზოგადი მთხოვნა გათვალისწინებულია.
ყველა მიზანი სრულად არის მიღწეული.
შეფასების სქემა
კრიტერიუმის შკალა
დაბალი 1–2 ქულა
საშუალოზე დაბალი 3–4 ქულა
საშუალო 5–6 ქულა
საშუალოზე მაღალი 7–8 ქულა
მაღალი 9–10 ქულა
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
არ ერთვება საგაკვეთილო პროცესში
სუსტად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში. შეუძლია დასვას 1–2 კითხვა.
ნაწილობრივ ერთვება საგაკვეთილო პროცესში, შეუძლია დასვას და უპასუხოს 1–2 შეკითხვას.
ერთვება საგაკვეთილო პოროცესში, სვამს კითხვას და ნაწილობრივ გამოხატავს თავის აზრს. აქტიურად ერთვება ჯგუფურ მუშაობაში. იცავს ყველა წესს.
აქტიურად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში. სვამს კითხვას და თავისუფლად გამოხატავს თავის აზრს, განვითარებული აქვს კრიტიკული აზროვნების უნარი.
კითხვის სტრატეგიის გამოყენება
მოსწავლე ვერ ფლობს ხმამაღალი კით ხვის უნარს.
მოსწავლე ცუდად ფლობს ხმამაღალი კითხვის უნარს.
მოსწავლე ნაწილობრივ ფლობს ხმამაღალი კითხვის უნარს.
მოსწავლე ფლობს ხმამაღალი კითხვის უნარს. გარკვევით და გამართულად კითხულობს ნაცნობ ტექსტს.
კითხულობს და იგებს შემეცნებით ტექსტს.
მოს წავლე ფლობს ხმამაღალი კითხვის უნარს. გარკვევით და გამართულად კითხულობს ტექსტს. კითხულობს და იგებს შემეცნებით ტექსტს. ამოიცნობს შემოქმედებათა დროს და ადგილს, განსაზღვრავს კითხვის მიზანს და შესაბამისად გამოიყენებს კითხვის სხვადასხვა ტექნიკას.
ლექსიკური ერთეულების გამოყენება
არ აქვს ლექსიკური მარაგი.
ლექსიკური ერთეულების გამოყენება უჭირს.
მოსწავლე ცუდად მეტყველებს, ცდილობს დაიცვას უცხოური ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაცია.
მოსწავლე ნაწილობრივ მეტყველებს. ასევე ნაწილობრივ იცავს უცხო ენისთვის დამახასიათებელ ინტონაციას. ასევე ნაწილობრივ გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარს.
მოსწავლე მეტყველებს კარგად, იცავს უცხო ენისთ ვის დამახასიათებელ ინტონაციას, სრულად გადმოგვცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარს. სწორად რეაგირებს თანამოსაუბრეთა რეპლიკებზე. ინტერაქციისას არჩევს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვის მიმართვის ფორმებს, კლიშებს, ენობრივ კონსტრუქციებს.
გაკვეთილის გეგმა
Overall Objectives:Ss will develop names of countries in English,they wil learn names of countries and nationalities in English
Time
Stage of lesson
Organization
Procedure
Materials/Handouts
5 min
Warm-up
Whole class
Ss throw the balls of globe,Ss read the names of one country and then tfrow to another.
Globe
5 min
Activity 1
Whole class
Stick to board flashcards with country names,Ss come to board and match nationalites with countries.
Flashcards
10 min
Activity 2
Pair work
Give Ss handouts 1st Ss reads the text 2 nd Ss fill in the blanks.
Text
8 min
Activity 3
Individual
Ss watch video-Countries and Nationalites Quiz and say answers.
VIdeo
5 min
Activity 4
Individual Pair work
Give Ss scramble dialog,Ss must pit the story in order.Then share with neighbour and read out loud.
Scramble dialog
10 min
Assessmant
Individual
Ss watch video then give handouts and Ss color flags according to the text.
No comments:
Post a Comment